Oferta programowa

Przedszkole Baśniowy Zameczek to rodzinne przedszkole niepubliczne, doskonałe dla wymagających rodziców, poszukujących najlepszej opieki dla swojego dziecka. Realizujemy program wychowania przedszkolnego dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Liczba miejsc jest ograniczona.

W naszym ośrodku wszystkie działania i wysiłki oraz uwaga całej kadry będzie skupiona na małej ilości dzieci, w związku z czym nie ma miejsca na anonimowość maluszka. Pragniemy stworzyć Waszym Pociechom rodzinną atmosferę, w której żadne dziecko nie zginie w tłumie.

Naszym celem jest obudzenie w dzieciach pasji i ciekawości do świata ale również kształtowanie u Dziecka szeroko pojętej samodzielności. Pragniemy aby nasi podopieczni potrafili radzić sobie z codziennymi problemami, twórczo postrzegać świat i kreatywnie myśleć. Dokładamy wszelkich starań aby program nauczania w naszym przedszkolu był atrakcyjny i urozmaicony ale również dostosowany do wieku i potrzeb dzieci. Zapisując swoje dziecko do naszego przedszkola mają Państwo gwarancję że zadbamy o jego prawidłowy rozwój intelektualny, motoryczny oraz emocjonalny.

Divider

Podstawa

Program nauczania w ramach czesnego

NazwaOpisCzęstotliwość
Norma programowaZajęcia wg. normy programowej dla przedszkoli na podstawie programu „Nasze przedszkole” – M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej dostosowanego do założeń aktualnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i zaleceń Ministra Edukacji Narodowej.Codziennie
Język angielskiZajęcia z języka angielskiego prowadzone przez lektora (mgr filologii angielskiej) dla dzieci od 2,5 do 5 lat.3 razy w tygodniu
Język angielskiZajęcia z języka angielskiego prowadzone przez lektora (mgr filologii angielskiej) dla "zerówki".5 razy w tygodniu
Warsztaty ceramiczneWarsztaty ceramiczne prowadzone wg. autorskiego programu przedszkola.2 razy w miesiącu
Zajęcia rytmiczneZajęcia z wykorzystaniem instrumentów muzycznych obejmujące taniec oraz śpiew, prowadzone przez mgr edukacji artystycznej.2 razy w tygodniu
Zajęcia teatralneZajęcia teatralne prowadzone wg. autorskiego programu przedszkola.1 raz w tygodniu
Gimnastyka korekcyjnaGimnastyka korekcyjna zajęcia korekcyjne zapobiegające wadom postawy prowadzone przez fizjoterapeutę.1 raz w tygodniu
Zajęcia logopedyczneZajęcia logopedyczne zajęcia usprawniające mowę prowadzone przez mgr neurologopedii dziecięcej.1 raz w tygodniu
GlottoGlotto zabawy z muzyką których celem jest dobre przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania.1 raz w tygodniu
Przedszkolaki wśród zwierzątZajęcia dotyczące zwyczajów zwierząt ich upodobań i miejsca przebywania, odwiedziny żywych zwierzątek.Zajęcia cykliczne
Przedszkolaki poznają światZajęcia ogólnorozwojowe wspomagające prawidłowy rozwój 5 zmysłów.Zajęcia cykliczne
Zajęcia kulinarneWspólne przygotowywanie pysznych przekąsek, sałatek, kanapek, ciasteczek, itp. Zajęcia dostosowane do wieku dzieci, wspomagające rozwój samodzielności.Zajęcia cykliczne
Bajki-opowiadankiZajęcia z wykorzystaniem bajko terapii, metod relaksacyjnych, zabaw z pacynkami, poznawanie świata baśni i wyobraźni.Codziennie
BasenNauka pływania2 razy w tygodniu
Zabawy na świeżym powietrzuCodzienne zabawy na świeżym powietrzu na placu zabaw specjalnie zaplanowanym z myślą o naszych przedszkolakach.Codziennie
Divider

Zajęcia

Naszą ofertę dodatkowo wzbogacają zajęcia, które pomagają wzbudzić w dzieciach wszechstronność i pasję. Szczegółowe informacje o pełnym programie i zakresie zajęć otrzymają Państwo w placówce.

Autorski program przedszkola mający na celu wprowadzenie dzieci w świat fizyki, chemii, matematyki poprzez szalone eksperymenty, wynalazki i konstrukcje.

Mali odkrywcy

Autorski program przedszkola mający na celu wprowadzenie dzieci w świat fizyki, chemii, matematyki poprzez szalone eksperymenty, wynalazki i konstrukcje.
Zajęcia mają na celu uświadomienie, że matematyka może być barwna i przybierać ciekawe formy, dzieci mają możliwość odkrywania piękna geometrycznych kształtów.

Matematyczne origamii

Zajęcia mają na celu uświadomienie, że matematyka może być barwna i przybierać ciekawe formy, dzieci mają możliwość odkrywania piękna geometrycznych kształtów.
Wczesne uczenie rymowanek, wierszyków ułatwia dzieciom uświadomienie sobie istnienia dźwięków w słyszanych i wymawianych przez nie słowach, co sprzyja ćwiczeniom w koncentracji uwagi.

Przytulanki

Wczesne uczenie rymowanek, wierszyków ułatwia dzieciom uświadomienie sobie istnienia dźwięków w słyszanych i wymawianych przez nie słowach, co sprzyja ćwiczeniom w koncentracji uwagi.
Metoda przygotowuje dzieci do nauki czytania i pisania oraz usprawnia funkcje psychomotoryczne, wzrokowe, słuchowe oraz ruchowe.

Metoda Dobrego Startu

Metoda przygotowuje dzieci do nauki czytania i pisania oraz usprawnia funkcje psychomotoryczne, wzrokowe, słuchowe oraz ruchowe.
Zajęcia dostarczają wiedzę oraz pozytywne wzorce zachowania, sprawiają, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak i działania dzięki czemu potrafi samo stawić czoła problemom.

Bajkoterapia

Zajęcia dostarczają wiedzę oraz pozytywne wzorce zachowania, sprawiają, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak i działania dzięki czemu potrafi samo stawić czoła problemom.
Dzięki tej metodzie dzieci mogą uwolnić się od zahamowań i zapomnieć o ograniczających je trudnościach poprzez świat muzyki.

Muzykoterapia

Dzięki tej metodzie dzieci mogą uwolnić się od zahamowań i zapomnieć o ograniczających je trudnościach poprzez świat muzyki.
Zajęcia dostarczają dziecku wiele radości i kojarzą się z miłym spędzaniem czasu. Usprawniają wargi i język oraz pomagają w rozwoju mowy.

Zabawy logopedyczne

Zajęcia dostarczają dziecku wiele radości i kojarzą się z miłym spędzaniem czasu. Usprawniają wargi i język oraz pomagają w rozwoju mowy.
Dziecko narażone jest na szereg stresujących czynników. Wczesna diagnoza i podjęcie działań terapeutycznych może uchronić dziecko przed negatywnymi konsekwencjami.

Psycholog

Dziecko narażone jest na szereg stresujących czynników. Wczesna diagnoza i podjęcie działań terapeutycznych może uchronić dziecko przed negatywnymi konsekwencjami.
Pedagog specjalny wspomaga wszechstronny rozwój i funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej i prowadzi zajęcia w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

Pedagog

Pedagog specjalny wspomaga wszechstronny rozwój i funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej i prowadzi zajęcia w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
W nauce języka stawiamy na naturalne przyswajanie (zajęcia symulacyjnie po polsku i angielsku), kontakt z językiem we wszystkich czynnościach dnia i systematyczność (zajęcia codzienne).

Native speaker

W nauce języka stawiamy na naturalne przyswajanie (zajęcia symulacyjnie po polsku i angielsku), kontakt z językiem we wszystkich czynnościach dnia i systematyczność (zajęcia codzienne).
Ćwicząc z nami, Twoje dziecko wyrobi w sobie dobre nawyki, poprawi swoją postawę, znacząco wzmocni mięśnie stabilizujące kręgosłup, a przez to będzie lepiej przygotowane do dorosłego życia.

Rehabilitacja

Ćwicząc z nami, Twoje dziecko wyrobi w sobie dobre nawyki, poprawi swoją postawę, znacząco wzmocni mięśnie stabilizujące kręgosłup, a przez to będzie lepiej przygotowane do dorosłego życia.
Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Przez zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego.

Integracja sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Przez zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego.
Zajęcia z baletu są świetną formą aktywności ruchowo-tanecznej. Poprzez zabawę i animację Małe Tancerki uczą się podstawowych kroków baletowych, nabierają gracji, ćwiczą prawidłową postawę.

Balet

Zajęcia z baletu są świetną formą aktywności ruchowo-tanecznej. Poprzez zabawę i animację Małe Tancerki uczą się podstawowych kroków baletowych, nabierają gracji, ćwiczą prawidłową postawę.
Zajęcia sportowe są idealną formą nauki o aktywności fizycznej w czasie wolnym. Prezentujemy wiele dyscyplin sportowych, które swoją różnorodnością przyczyniają się do lepszego opanowania cech motorycznych.

Zajęcia sportowe

Zajęcia sportowe są idealną formą nauki o aktywności fizycznej w czasie wolnym. Prezentujemy wiele dyscyplin sportowych, które swoją różnorodnością przyczyniają się do lepszego opanowania cech motorycznych.
Divider

PLAN DNIA

GodzinyOpis
7:30 – 9:00• schodzenie się dzieci,
• zabawy indywidualne i zespołowe, dowolne i inspirowane,
• gry i zabawy ogólnorozwojowe,
• zabawy w kącikach zainteresowań
9:00 – 9:30• śniadanie (mycie rączek przed i po posiłku, zwrócenie uwagi na kulturę zachowania przy stole, mycie ząbków)‎
9:30 – 12:30• zajęcia programowe,
• zajęcia dodatkowe (muzyczne, plastyczno-ceramiczne, ruchowe i inne)
• zabawy na świeżym powietrzu lub zabawy swobodne w salach w przypadku brzydkiej pogody
12:30 – 13:00• obiad – I i II danie (mycie rączek przed i po posiłku, zwrócenie uwagi na kulturę zachowania przy stole, mycie ząbków)‎
13:30 – 15:30• odpoczynek poobiedni i zajęcia relaksacyjne
• słuchanie czytanych przez nauczycielki bajek, muzyki relaksacyjnej, zabawy wyciszające, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań
• leżakowanie dla chętnych
• zajęcia dodatkowe (muzyczne, plastyczno-ceramiczne, ruchowe i inne)
• zabawy na świeżym powietrzy lub zabawy swobodne w salach w przypadku brzydkiej pogody
• przygotowanie do podwieczorku
15:30 – 16:00• podwieczorek (mycie rączek przed i po posiłku, zwrócenie uwagi na kulturę zachowania przy stole, mycie ząbków)‎
16:00 – 17:00• zajęcia dodatkowe (muzyczne, plastyczno-ceramiczne, ruchowe i inne)
• gry i zabawy ogólnorozwojowe,
• zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne
• zabawy i gry na świeżym powietrzu lub zabawy swobodne w salach w przypadku brzydkiej pogody
17:30• II podwieczorek (mycie rączek przed i po posiłku, zwrócenie uwagi na kulturę zachowania przy stole)‎

Divider

Adaptacja

W naszym przedszkolu czas adaptacji zaczyna się zawsze tydzień przed przystąpieniem Dzielnego Przedszkolaka do przedszkola. W ostatnim tygodniu sierpnia organizowane są specjalne zajęcia adaptacyjne (o szczegółach informujemy w lipcu). W trakcie adaptacji, zależnie od sytuacji emocjonalnej dziecka i przebiegu adaptacji, Rodzic może przebywać z dzieckiem na terenie przedszkola, uczestniczyć w zajęciach, do momentu zaadoptowania się dziecka w grupie.